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exactamente lo mismo que en 2006 emecé
Thanks for the update on the Castrol, Scott. I didn't know it was part of the Amsoil white paper study.
I ordered the Amsoil 10-40 for my bike... I live in SE New England, and I ride in temps from a low of 42 to no more than maybe 93 degrees up here. If it gets any hotter, I ride in my cage, with the air on! Also, I almost never get stuck where I'm sitting in traffic in any heat... I'm always able to keep movin', and ride in 60, 70 and 80 degree weather.
You guys down South probably need the 20-50.
You would think,catrol had 1150ppm zddp vs amsoils 1400ppm zddp & mobil 1 v-twin at 1700ppm zddp.
Heck,honda hp4/suzuki v-twin/motul ester 7100/pennzoil all had in the 1000-1050 ppm zddp range & harley hd360 had 1127ppm zddp,belray v-twin just got in at 1200ppm zddp ,and lucas hi perf bike oil came in at 1300ppm .
But that Lucas oil came in 2nd from the bottom at 16 out of 17 oils perf wise which was very poor,pennzoil was dead last.
Top 5 bike 20w-50 bike oils tested were all syn & in order from best on down perf wise are as follows:
1) Amsoil MCV
2) Mobil 1 v-twin (Very close second)
3) Torco v-series SS
4) HD SYN-3
5) Spectro Platinum HD
BTW,top 8 perf oil of 17 in this test had an avg of 1428ppm zddp and top 5 of the bottom perf 9 oils had 1071 zddp on avg.
I like to see at the very bare minimum 1200ppm zddp but safest range IMHO is 1300ppm-1,800ppm zddp with 1,900-2k ppm zddp being the absoiute max zddp lvl for long term use .
Most oils dont have that much zddp so thats normally not an issue unless your running a zddp oil additive in which case if your not carefull you could over dose while also upsettign the delicate ballance of chermials in the oils additive pkg too.
Thats why its always better to simply run an application specific oil with proper zddp lvl for any FT cam'd motor weather it be a bike /classic muscle car or class car/truck running an old school FT cam and not a newer design roller setup or overhead cam like todays modern engines use that dont require a high zddp lvl to go the distance like a FT camd motor does.
Scott
Se podría pensar, catrol tenía 1150ppm ZDDP vs amsoils 1400ppm ZDDP y Mobil 1 V-Twin a 1700ppm ZDDP.
Heck, honda hp4/suzuki v-twin/motul éster 7100/pennzoil todos tenían en el rango de 1000-1050 ppm ZDDP y hd360 Harley había 1127ppm ZDDP, Belray V-twin acaba de conseguir en menos 1200ppm ZDDP, y llegó Lucas alta perf aceite de moto en menos 1300ppm.
Pero que el aceite de Lucas llegó en segundo de la parte inferior a los 16 de los 17 aceites de perforación sabias que era muy pobre, Pennzoil era el último lugar.
Top 5 aceites 20W-50 para bicicletas bicicletas probadas eran syn y con el fin de mejor a abajo perf sabios son los siguientes:
1) Amsoil MCV
2) Mobil 1 V-twin (muy cercano segundo lugar)
3) Torco SS V-Series
4) HD SYN-3
5) Spectro Platinum HD
Por cierto, la parte superior 8 aceite de perforación de 17 en esta prueba tuvo una media de 1428ppm ZDDP y el top 5 de la parte inferior perf 9 aceites tenía 1071 ZDDP de media.
Me gusta ver en el muy básico mínimo de 1200ppm ZDDP but más seguro en mi humilde opinión es amplia 1300ppm-1, con 800ppm ZDDP ZDDP ppm 1900-2K es el máximo absoiute ZDDP lvl para el uso a largo plazo.
La mayoría de los aceites no tienen que ZDDP es así eso no es normalmente un problema a menos que su ejecución un aditivo de aceite ZDDP en cuyo caso, si tu no puedes más cuidado la dosis al mismo tiempo que la upsettign Ballance delicado de chermials en el paquete aditivo de aceites también.
Es por eso que siempre es mejor correr un simple aceite de aplicación específica con lvl ZDDP apropiado para cualquier clima FT cam'd del motor ya sea en bicicleta / muscle car clásico o tipo de auto / camioneta ejecutando una vieja escuela de la leva y FT no es una configuración de diseño de rodillos nuevo o el árbol de levas, como el uso de hoy los motores modernos que no requieren un lvl ZDDP alta para ir a la distancia como un motor FT CAMD hace.
Scott,